Η μέτρηση του σωματικού μας βάρους είναι εύκολο να γίνει, δεν κοστίζει και φυσικά έχει μεγάλη ακρίβεια. Αποτυγχάνει όμως να αποκαλύψει 2 πολύ βασικές πληροφορίες: ποιο είναι το ποσοστό του λίπους και που ακριβώς βρίσκεται. Η ιδανική ποσότητα λίπους εξαρτάται μερικώς από το άτομο που εξετάζουμε. Ένας άνδρας φυσιολογικού βάρους έχει ποσοστό λίπους από 13 έως 21 % και μία γυναίκα λόγω της διαφορετικής κατασκευής από 20 έως 31 %. Γενικώς τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την παχυσαρκία ξεκινούν όταν το ποσοστό του λίπους ξεπεράσει το 22% σε νεαρούς άνδρες, το 25% σε άνδρες άνω των 40, το 32% σε νεαρές γυναίκες και το 35% σε γυναίκες άνω των 40.

Διαβάστε περισσότερα: Ο ρόλος της κατανομής του λίπους στην υγεία

metabolic syndromeΤο αυξημένο σωματικό βάρος προκαλεί μια σειρά από μεταβολικές αλλαγές, οδηγώντας σε αυξημένη αντίσταση στην ινσουλίνη και τελικά σε υπεργλυκαιμία και άλλες ανωμαλίες. Τα υπέρβαρα άτομα έχουν 6 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν μεταβολικό σύνδρομο, σε σχέση με τα άτομα χαμηλού ή φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Διαβάστε περισσότερα: Μεταβολικό σύνδρομο

Κάθε φορά που προκύπτει ένα καινούργιο ερευνητικό στοιχείο, οι εταιρείες προσπαθούν να το εκμεταλλευτούν και ένα νέο σκεύασμα – συμπλήρωμα διατροφής γεννιέται. Ορολογίες όπως αντιοξειδωτικά, λυκοπένιο, κολλαγόνο και πολλά άλλα, γίνονται οικίες και χρησιμοποιούνται καθημερινά από πολύ κόσμο. Γνωστά πρόσωπα της τηλεόρασης, προσπαθούν να μας πείσουν για τις «μαγικές» ιδιότητες αυτών των σκευασμάτων και για τον «σπουδαίο» ρόλο τους κατά των παθήσεων και της γήρανσης. Έτσι λοιπόν ολοένα και περισσότερα σκευάσματα εμφανίζονται στην αγορά και οι εισπράξεις των εταιρειών αυξάνουν.

Διαβάστε περισσότερα: Αντιοξειδωτικά: Συμπληρώματα ή Τροφές;

Οι οδηγίες που ηχούν στο μυαλό του κόσμου σχετικά με την κατανάλωση του λίπους, μοιάζουν πιο συγκεχυμένες από ποτέ. Για παράδειγμα: «Καταναλώστε λιγότερα λιπαρά, καταναλώστε λιπαρά ψάρια, μην καταναλώνεται βούτυρο, χρησιμοποιήστε μαργαρίνη, μην χρησιμοποιείτε μαργαρίνη, χρησιμοποιήστε ελαιόλαδο, μείνετε μακριά από τα κορεσμένα λιπαρά, αναζητήστε τα ω3 λιπαρά, αντικαταστήστε τα λιπαρά με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, καταναλώστε λιπαρά με μέτρο. Είναι λογικό λοιπόν ο κόσμος να είναι μπερδεμένος σχετικά με την κατανάλωση λίπους.

Διαβάστε περισσότερα: Τα λιπαρά της διατροφής μας. Σύμμαχος ή εχθρός;

In our days CHD is the leading cause of death in the western countries. Atherosclerosis (thickened artery walls) or the narrowing of the coronary arteries, caused by an inflammation or a spasm of an artery, may impair or even fully block the blood flow, leading to angina pectoris, heart attack, or sudden death. Most heart attacks may occur with less than 50 % blockage of an artery.

The progression of atherosclerosis underlies for many years before CHD symptoms arise. The symptoms are usually, discomfort in chest region, pain may radiate to the left arm, shoulders, back, throat, even teeth. In angina pectoris the symptoms arise by exertion, and subside with rest. In heart attack, the pain may be severe, last longer, and occurs without exertion.

Διαβάστε περισσότερα: Nutritional Treatment of Coronary Heart Disease (CHD)